Budgetproof Vegan weekboodschappen

Gezonde boodschappen voor €23 per week

Geplaatst op 14-8-2017

Veel van jullie waren na mijn artikel over de effecten van een plantbased lifestyle op mijn lichaam benieuwd naar mijn goedkope vegan weekboodschappen. De meeste mensen vinden het vaak moeilijk om gezond én goedkoop te eten, maar eigenlijk valt dat best mee! Om jullie wat inspiratie te geven, laat ik jullie zien welke boodschappen ik wekelijks haal voor maar €23 euro. Ook zal ik wat voorbeelden geven van maaltijden die je hiermee kunt maken! Wel zo makkelijk!

Ik woon zelf alleen dus alle boodschappen die ik haal zijn slechts voor één persoon. Ook krijg ik altijd lunch en fruit op werk, dus ik haal enkel boodschappen voor het ontbijt en avondeten. Op de foto zie je de weekboodschappen die ik deze week heb gehaald bij Lidl voor €22,73. Natuurlijk is het soms meer als er bijvoorbeeld iemand komt eten of als ik bepaalde extra producten moet halen, maar de kosten van mijn standaard weekboodschappen bedragen meestal tussen de €22 en €30.

Hieronder de boodschappenlijst van deze weekboodschappen!

Verder zijn er nog een aantal producten die ik regelmatig aanschaf, maar niet wekelijks:

  • Chilisaus
  • Himalayazout / bergzout
  • Kurkuma
  • Kaneel
  • Cacaopoeder
  • Speltvlokken
  • Amandelmelk
  • Rozijnen
  • Walnoten
  • Amandelboter
  • Pindakaas
  • Kokosolie
  • Lijnzaad
  • Chiazaad
  • Alpro Soya yoghurt vanille
  • Boon Falafel burgers of andere vegaburgers

Deze producten koop ik meestal bij Albert Heijn, omdat ik daar bijna naast woon en ze hier bepaalde merken hebben die mijn standaard weekboodschappen goed aanvullen, zoals de producten van Alpro.

Maaltijden

Om jullie een idee te geven van de maaltijden die ik met deze weekboodschappen maak, heb ik hier enkele eenvoudige maar zeer lekkere combi's voor jullie!

Warme havermout met rozijnen

Havermout is een van mijn favoriete ontbijtjes! Soms wissel ik de havervlokken af met speltvlokken, maar havervlokken zijn veel goedkoper! Vul een kommetje met havervlokken, rozijnen, kaneel (of cacaopoeder) en zaden of fruit en voeg hier soyamelk (of andere plantaardige melk) aan toe. Zet dit anderhalve minuut in de magnetron en je hebt een heerlijk warm ontbijt! Rozijnen, kaneel, zaden en dat soort dingen gaan langer mee dus dat hoef je niet wekelijks opnieuw aan te schaffen.

Avocado toast

Avocado toast kan je zowel als ontbijt als lunch eten eigenlijk. Je kan ervoor kiezen om het brood in een broodrooster te doen, maar ik doe het altijd in een pannetje. Doe wat kokosolie in een koekenpan en leg hier 2 speltbroodjes in. Zet het vuur middelhoog en draai de broodjes steeds om tot beide kanten knapperig en goudbruin zijn. Ik voeg ook altijd wat bergzout toe aan de broodjes terwijl ze in de pan liggen. Haal ze uit de pan en verdeel één avocado in plakjes over de broodjes. Voeg tot slot nog wat bergzout (of ander zout) toe en geniet van je heerlijke avocado toast! Dit is ook een van mijn vaders favorieten sinds hij plant-based is gaan eten.

Rijkgevulde volkorenpasta

Soms heb je zin in een gerecht wat gewoon lekker en simpel is. Dit is echt zo'n gerecht. Kook de volkoren pasta, doe ondertussen wat kokosolie in een koekenpan en bak hier kastanje champignons, 3 kleuren paprika, spinazie en kikkererwten samen met één geperst teentje knoflook in. Wanneer de groenten bijna klaar is, doe je er wat pastasaus bij zodat dit nog kort opgewarmd kan worden en goed mengt met de smaken van de groenten. Warm dit alleen eventjes op. Doe de pasta en groenten met saus bij elkaar en geniet van je heerlijke pasta! Dit is echt in 12 minuten gepiept.

Nog meer maaltijdvoorbeelden vind je op mijn Instagram @selinakorthof! Ik zal zoveel mogelijk maaltijden proberen te delen met jullie.

Vraag aan jullie: wie heeft de gouden tip voor mij voor de lekkerste vegan kaas?

Deel dit artikel


Deze artikelen zijn wellicht ook wat voor jou!

De effecten van een plantbased lifestyle op mijn lichaam

Mijn tips tegen acné

Candida bestrijden met voeding