Chiapudding met mango

Laag in calorieën, rijk aan plantaardige eiwitten

Geplaatst op 25-2-2018

Ben je havermout een beetje zat? Probeer deze frisse chiapudding met mango dan eens! Deze bevat weinig calorieën, maar wel veel eiwitten in verhouding (21 g). Als je hem vullender wilt maken, kan je er nootjes, granola of andere ingrediënten aan toevoegen. Maar vandaag had ik zin in een licht ontbijtje!

Benodigdheden

  • Vershoudbakje
  • Glaasje

Ingrediënten (voor 1 persoon)

Bereiding

Bereidingstijd: 1 nachtje in de koelkast + 15 min bereiding

  • Doe de yoghurt, sojamelk en chiazaadjes in het bakje en roer dit door elkaar. Sluit het bakje af en zet het een nachtje in de koelkast.
  • Haal het bakje er de volgende ochtend uit en snij de mango in kleine stukjes.
  • Vul het glaasje met de helft van de chiapudding. Leg hier een laagje mango overheen. Vul het glaasje met de chiapudding die je nog over hebt. Bij mij komt de chiapudding dan ongeveer tot de rand van het glaasje. Leg nog wat stukjes mango op de chiapudding en strooi hier wat geraspte kokos overheen.

Voedingswaarde (per portie)

  • Energie: 483 kcal
  • Eiwit: 21 g
  • Koolhydraten: 42 g
  • Vet: 25 g

Geniet van je weekend!

Deel dit artikel


Deze artikelen zijn wellicht ook wat voor jou!

Favoriete vegan eiwitproducten bij krachttraining

Pasta met broccoli en peultjes

De effecten van een plantbased lifestyle op mijn lichaam