Sweet green breakfast smoothie

Zoet, tropisch en vullend

Geplaatst op 15-3-2017

Morning! Ik ontbijt vandaag met deze heerlijke groene smoothie! Zoete ontbijtjes maken mijn dag compleet, ook al moet de dag dan nog beginnen. Maar ik wil wel een ontbijt dat vult. Niemand wil na een uur alweer honger hebben toch? Ook heb ik s'ochtends weinig zin om lang in de keuken te staan als ik om kwart over 6 op moet voor werk. Daarom deel ik vandaag het recept voor mijn lievelingssmoothie op het moment: de sweet green smoothie! Deze is heerlijk zoet en voorziet je van alle benodigde voedingsstoffen zodat je de dag fit begint en je tot de lunch vol zit.

Ingrediënten

  • 125 gram mango (verse mango is lekker, maar bij haast gebruik ik bevroren mango)
  • halve avocado
  • 3 handjes spinazie
  • 2 koppen amandelmelk (voeg meer toe indien nodig)
  • 1 theelepel spirulinapoeder
  • 1 eetlepel lijnzaad
  • 1 eetlepel speltvlokken
  • 1 eetlepel (vegan) eiwitpoeder. Mijn favoriet: Aria Women's Vegan Protein Powder
  • optioneel: 1 eetlepel geraspte kokos en 1 eetlepel goji bessen (voor de topping)

Bereiding

Blend alle ingrediënten met een blender, schenk het in een grote mason jar en voeg wat kokos en gojibessen toe als topping (als je daar tijd voor hebt). Ik maak vrijwel altijd teveel, dus ga er vanuit dat je met de bovenstaande hoeveelheden twee mason jars kan vullen.

Wat deze ingrediënten voor je doen

Mango en avocado zijn echt mijn favoriete fruitsoorten wat betreft smaak, maar ze zijn ook nog eens super gezond! Mango bevat vitamine A (25% van de ADH), C (76% van de ADH), E en K en de mineralen foliumzuur, calcium, magnesium, kalium, koper en mangaan. Avocado bevat vitamine C en E en de mineralen selenium en zink. Daarnaast bevat avocado veel omega-3 vetzuren die je lichaam beschermen tegen ontstekingen. Avocado kan dus acné verminderen en reumatische klachten afremmen. Daarnaast houden de gezonde vetten je langer verzadigd.

Door naar de volgende topper: spirulinapoeder! Ik voeg dit spul altijd toe aan mijn smoothies omdat het veel eiwitten bevat, namelijk 65 gram eiwit per 100 gram spirulina. Wist je dat de eiwitconcentratie van spirulina zelfs het hoogste is van alle voedingsmiddelen? Nog hoger dan soja of vlees! Daarnaast is het rijk aan vitamine A, B1, B2, B6, C, E en K en de mineralen calcium, magnesium en ijzer. En wat dacht je van de flinke dosis antioxidanten in spirulina? Deze beschermen je lichaam tegen vrije radicalen en vertragen ouderdomsverschijnselen.

Lijnzaad en speltvlokken bevatten beide veel vezels en eiwitten die je een verzadigd gevoel geven. Tot slot voeg ik er nog wat vegan eiwitpoeder aan toe om er zeker van te zijn dat ik s'ochtends al een flinke portie eiwitten binnen heb, zodat mijn spieren kunnen herstellen en ik geen hongergevoel zal krijgen tot de lunch!

Kortom, een geweldige combinatie voor de vroege ochtend. Dit wil je.

Wat is jou go-to smoothie combinatie? Of als je geen smoothiemens bent, wat eet jij dan het liefst s'ochtends?

Deel dit artikel


Deze artikelen zijn wellicht ook wat voor jou!

Mijn tips tegen acné

Vegan bananenbrood

Beste supplementen tegen acné