Tips voor een snelle vetverbranding

Verbrand 10x zoveel vet!

Geplaatst op 4-4-2016

Veel mensen willen afvallen of strakker worden, maar weten niet welke workouts het beste werken en wat ze moeten eten. Daarom heb ik hier mijn voedingstips en workouts voor een 10x zo snelle vetverbranding! Met deze gouden formule kan je al resultaten zien binnen 1 of 2 dagen. Summer we are ready for ya!

De juiste voeding

Om af te vallen moet je er voor zorgen dat je vooral veel proteïne, goede vetten en vezels binnen krijgt.

Proteïne

Proteïne stimuleert vetverbranding en herstelt je spieren. Eet vooral veel witte vis, zalm, biologische kip of andere biologische vleessoorten. Neem daarnaast eiwitpoeder van een goede kwaliteit. Neem bijvoorbeeld deze whey proteïne poeder of vegan eiwitpoeder als je veganistisch of lactose-intolerant bent. Ik gebruik vegan eiwitpoeder omdat ik geen koemelk mag vanwege mijn acnégevoelige huid. Maak een lekkere smoothie met wat eiwitpoeder na het sporten!

Gezonde vetten

Kokosolie, avocado's, zaden, noten, extra virgine olijfolie en vette vis zoals zalm zijn voorbeelden van gezonde vetten die je vetverbranding stimuleren. Ook zitten ze vol goede mineralen en vitamines!

Vezels

Vezels bevorderen de spijsvertering en stimuleren de vetverbranding. Lijnzaad, chiazaad, walnoten, amandelen en bessen zijn hier enkele voorbeelden van. Zoek vooral naar fruit, groente, noten en zaden! Daar zitten enorm veel vezels in. Mijn favoriete fruit is drakenfruit!

Geen / weinig suiker

Vermijd vooral geraffineerde suikers. Natuurlijke suikers mogen wel. Zin in wat zoets? Neem dan honing of stevia als zoetstof!

Doe HIIT training

HIIT betekent High Intensity Interval Training. Met HIIT training doe je een korte periode oefeningen op een hoge intensiteit met pauzes er tussen. De richtlijn hierbij is 30 seconden oefeningen op een hoge intensiteit en vervolgens 10 seconden rust. Een gehele HIIT workout mag niet langer duren dan 30 minuten omdat het heel intensief is voor je lichaam. Uit onderzoek is gebleken dat je met HIIT 9x zoveel vet verbrand!

Combineer met krachttraining

Veel mensen denken dat ze vooral zoveel mogelijk cardio moeten doen om af te vallen, maar wanneer je dit combineert met krachttraining verbrand je nog veel meer vet dan alleen met cardio! Je boekt de meeste resultaten als je HIIT combineert met krachttraining. Doe bijvoorbeeld 30 seconden pullups en sprints en neem dan 10 seconden rust. Herhaal dit vervolgens weer. HIIT gecombineerd met krachttraining zorgt voor een 10x zo snelle vetverbranding!

Extra voordeel: wanneer je metabolisme omhoog gaat produceer je meer groeihormonen die ook wel bekend staan als anti-aging hormonen. Je vertraagt dus ook het verouderingsproces als je je vetverbranding stimuleert!

Vermijd stress en slaap voldoende

Als je veel stresst en weinig slaapt, maakt je lichaam stresshormonen aan. Deze vertragen de vetverbranding en zitten de aanmaak van goede hormonen in de weg! Denk dus aan je rust en slaap elke nacht minimaal 8 uur. Als dat lukt tenminste, want iedereen houdt van een feestje zo nu en dan.

Wil je nog meer tips om af te vallen? Check dan mijn vorige artikel tips voor gezond afvallen! Wil je voedings- en fitnesstips voor een platte buik? Lees dan Hoe krijg je een platte buik.

Goodluck guys! Dan kunnen we straks met zijn allen retestrak op het strand liggen!

Deel dit artikel


Deze artikelen zijn wellicht ook wat voor jou!

Hoe krijg je een platte buik?

Tips tegen ongezonde trek

10 Foodhacks om af te vallen