Chiapudding met mango

by on

Ben je havermout een beetje zat? Probeer deze frisse chiapudding met mango dan eens! Deze bevat weinig calorieën, maar wel veel eiwitten in verhouding (21 g). Als je hem vullender wilt maken, kan je er nootjes, granola of andere ingrediënten aan toevoegen. Maar vandaag had ik zin in een licht ontbijtje!

Ingrediënten

Aantal porties: 1

  • 150 g Alpro go on yoghurt
  • 100 ml sojamelk
  • 30 g chiazaad
  • 1 eetrijpe mango
  • 1 el geraspte kokos

Bereiding

Bereidingstijd: 15 min + 1 nachtje in de koelkast

  1. Doe de yoghurt, sojamelk en chiazaadjes in het bakje en roer dit door elkaar. Sluit het bakje af en zet het een nachtje in de koelkast.
  2. Haal het bakje er de volgende ochtend uit en snij de mango in kleine stukjes.
  3. Vul het glaasje met de helft van de chiapudding. Leg hier een laagje mango overheen. Vul het glaasje met de chiapudding die je nog over hebt. Bij mij komt de chiapudding dan ongeveer tot de rand van het glaasje. Leg nog wat stukjes mango op de chiapudding en strooi hier wat geraspte kokos overheen.

Voedingswaarde

Per portie

  • Energie: 483 kcal
  • Eiwit: 21 g
  • Koolhydraten: 42 g
  • Vet: 25 g

Heb je het recept gemaakt?

Laat me weten hoe je het vindt! Laat hieronder een reactie achter en deel jouw foto op Instagram met #knapgezond. Fijne zondag!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.