Gezonde vegan glutenvrije eiwitrepen

by on

Nog steeds bezig met de eeuwige zoektocht naar eiwitrepen die vegan, glutenvrij, suikervrij en sojavrij zijn? Dan is je zoektocht bij deze ten einde! Ik maak mijn eiwitrepen altijd zelf zodat ik controle heb over de ingrediënten en de voedingswaarde. Deze eiwitrepen bevatten naar verhouding meer eiwitten en gezonde vetten dan koolhydraten. Je hebt maar 4 ingrediënten nodig!

Benodigdheden

  • Keukenmachine
  • Ovenschaal (of een andere rechthoekige schaal)

Ingrediënten

Voor 14 repen

  • 110 g kokosmeel
  • 70 g Garden of life raw protein chocolate (vegan eiwitpoeder)
  • 140 ml ongezoete amandelmelk
  • 90 g tahini (sesampasta)
  • optioneel: 3 a 4 ontpitte medjouldadels (heb ik nu niet gebruikt)

Bereiding

  1. Mix het kokosmeel en de eiwitpoeder in de keukenmachine.
  2. Voeg de amandelmelk en tahini toe en mix dit tot een deeg. Wil je de eiwitrepen ietsje zoeter hebben? Voeg dan de medjouldadels toe. Week deze 10 minuten in kokend water en voeg ze daarna (zonder het water) toe aan het deeg in de keukenmachine. Mix dit goed door elkaar. De substantie kan een beetje zanderig lijken, maar maak je geen zorgen! Straks zal het deeg een stuk compacter worden.
  3. Doe het deeg in de ovenschaal en druk dit goed aan met een lepel. Neem hier goed de tijd voor want hoe beter je het deeg hebt aangedrukt, hoe compacter de repen worden. Zet dit minimaal 30 minuten in de vriezer en daarna 30 minuten in de koelkast.
  4. Haal de ovenschaal uit de koelkast en snij het deeg in 14 repen. Je kunt ze hierna in de vriezer bewaren. Laat ze een half uur voor het eten ontdooien op kamertemperatuur zodat ze weer wat zachter worden.

Voedingswaarde

Per reep

  • Energie: 83 kcal
  • Eiwitten: 5 g
  • Koolhydraten: 3,2 g
  • Vetten: 5 g

Heb je het recept gemaakt?

Laat me weten hoe je het vindt! Laat hieronder een reactie achter en deel jouw foto op Instagram met #knapgezond. Fijne zondag!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.