Matcha vanilla latte

by on

Het is weer tijd voor warme drankjes! Deze matcha vanilla latte is heerlijk wanneer je even een oppepper nodig hebt. Matcha wordt verkregen door de theestruiken 3 – 4 weken voor de oogst te overschaduwen. Hierdoor maken de theestruiken in korte tijd veel meer chlorofyl aan waardoor de smaak en voedingswaarde sterk toeneemt. Vervolgens worden de theebladeren tot poeder vermalen. Dit heet matcha en bevat veel eiwitten, vitaminen, mineralen, aminozuren en antioxidanten. Matcha bevat zelfs 137x zoveel antioxidanten als gewone groene thee!

Gezonde voordelen van matcha

Matcha bevat onder andere vitamine A, B, C en E. De hoge concentratie vitamine A ondersteunt je immuunsysteem en is goed voor je ogen en huid. De grote hoeveelheid antioxidanten beschermen je lichaamscellen tegen vrije radicalen. Vrije radicalen zijn o.a. verantwoordelijk voor het verouderingsproces en schade aan hart, bloedvaten en weefsels. Chlorofyl helpt je lichaam ontgiften. Verder verhoogt matcha je energie en concentratievermogen, verbetert het je spijsvertering en versnelt het huidherstel. De voedingswaarde vind je onderaan dit artikel!

Ingrediënten

  • 200 ml amandelmelk (of andere plantaardige melk)
  • 1 tl matchapoeder
  • 1 tl kokosolie
  • snufje vanillepoeder
  • 1 tl ahornsiroop (optioneel)
  • snufje kaneel

Bereiding

  1. Warm de amandelmelk op in het pannetje.
  2. Giet de warme amandelmelk in de blender. Voeg alle andere ingrediënten behalve de kaneel toe. Blend tot alles goed gemixt is.
  3. Schenk je matcha latte in een mok en top het af met wat kaneel. Get cozy en geniet van je heerlijke herfst drankje!

Heb je het recept gemaakt?

Laat me weten hoe je het vindt! Laat hieronder een reactie achter en deel jouw foto op Instagram met #knapgezond. Fijne zondag!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.