Tips voor een snelle vetverbranding

by on

Veel mensen willen afvallen of strakker worden, maar weten niet welke workouts het beste werken en wat ze moeten eten. Daarom heb ik hier mijn voedingstips en workouts voor een 10x zo snelle vetverbranding! Met deze gouden formule kan je al resultaten zien binnen 1 of 2 dagen. Summer we are ready for ya!

De juiste voeding

Om af te vallen moet je er voor zorgen dat je vooral veel eiwitten, goede vetten en vezels binnen krijgt.

Eiwitten

Eiwitten stimuleren vetverbranding en helpt bij het herstel van je spieren. Eet dus voldoende eiwitten. Eiwitpoeders kunnen je helpen om aan de dagelijks benodigde hoeveelheid eiwitten te komen. Ik gebruik altijd het vegan eiwitpoeder Garden Of Life Raw Protein Chocolate.

Gezonde vetten

Avocado’s, noten, lijnzaad, hennepzaad, chiazaad, amandelboter, zalm en extra vierge olijfolie zijn voorbeelden van gezonde vetten. Deze stimuleren de vetverbranding. Daarnaast zitten ze vol mineralen en vitamines.

Vezels

Vezels bevorderen de spijsvertering en stimuleren de vetverbranding. Lijnzaad, chiazaad, walnoten, amandelen en bessen zijn hier enkele voorbeelden van. Zoek vooral naar fruit, groente, noten en zaden! Daar zitten enorm veel vezels in.

Vermijd suiker

Vermijd vooral geraffineerde suikers. Natuurlijke suikers mogen wel. Zin in wat zoets? Neem dan honing of stevia als zoetstof!

Doe HIIT training

HIIT betekent High Intensity Interval Training. Met HIIT training doe je een korte periode oefeningen op een hoge intensiteit met pauzes er tussen. De richtlijn hierbij is 30 seconden oefeningen op een hoge intensiteit en vervolgens 10 seconden rust. Een gehele HIIT workout mag niet langer duren dan 30 minuten omdat het heel intensief is voor je lichaam. Uit onderzoek is gebleken dat je met HIIT 9x zoveel vet verbrand!

Combineer met krachttraining

Veel mensen denken dat ze vooral zoveel mogelijk cardio moeten doen om af te vallen, maar wanneer je dit combineert met krachttraining verbrand je nog veel meer vet dan alleen met cardio! Je boekt de meeste resultaten als je HIIT combineert met krachttraining. Doe bijvoorbeeld 30 seconden pullups en sprints en neem dan 10 seconden rust. Herhaal dit vervolgens weer. HIIT gecombineerd met krachttraining zorgt voor een 10x zo snelle vetverbranding!

Extra voordeel: wanneer je metabolisme omhoog gaat produceer je meer groeihormonen die ook wel bekend staan als anti-aging hormonen. Je vertraagt dus ook het verouderingsproces als je je vetverbranding stimuleert!

Vermijd stress en slaap voldoende

Als je veel stresst en weinig slaapt, maakt je lichaam stresshormonen aan. Deze vertragen de vetverbranding en zitten de aanmaak van goede hormonen in de weg! Denk dus aan je rust en slaap elke nacht minimaal 8 uur. Als dat lukt tenminste, want iedereen houdt van een feestje zo nu en dan.

Goodluck guys! Dan kunnen we straks met z’n allen retestrak op het strand liggen!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.