Budgetproof vegan weekboodschappen voor €20

by on

Aangezien er nog regelmatig gedacht wordt dat plantaardig eten duur is, vond ik het wel weer eens tijd voor een nieuwe “budgetproof vegan weekboodschappen”! Toevallig is het nu ook precies een jaar geleden dat ik de vorige “vegan weekboodschappen” met jullie deelde. Vandaag laat ik jullie de vegan weekboodschappen zien die ik momenteel haal voor maar €20. Ook vertel ik welke maaltijden ik hiermee maak. Let’s go!

Allereerst wil ik zeggen dat deze boodschappen slechts voor één persoon zijn. Ook werk ik dinsdag t/m vrijdag wat betekent dat ik 4 dagen op werk lunch met veel groenten. Mijn lunch op werk bestaat uit een bord met ongeveer 5 verschillende soorten groenten en een bruine boterham met pindakaas. In de middag eet ik vaak nog een banaan. Hier hoef ik dus niet zelf boodschappen voor te doen.

Je kunt je boodschappen zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Als je alles van een A-merk wilt hebben, ben je natuurlijk al een stuk duurder uit. Ook zijn de meeste vleesvervangers duurder dan linzen, kikkererwten, kidneybonen en andere bonen waar je ook gewoon je eiwitten uit kunt halen. Ik eet denk maar 2 keer per week een vleesvervanger en soms ook een weekje niet, zoals deze week! Is maar net waar ik zin in heb. Ik vind het heerlijk om soms gewoon lekker simpel te eten en snel klaar te zijn met koken. Zeker als ik alleen voor mezelf moet koken. Andere keren maak ik er juist weer veel werk van, zoals in het weekend. Koken moet leuk blijven en het belangrijkste is dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt!

Dit is alles wat ik deze week gehaald heb! Ik heb de meeste boodschappen gekocht bij Lidl en een paar producten bij de Albert Heijn.

Bon vegan weekboodschappen

Wat maak ik hiermee?

Ontbijt

Ik ontbijt met havermout met ongezoete sojamelk, blauwe bessen, een schepje vegan eiwitpoeder en een eetlepel lijnzaad. Superfoods zoals lijnzaad, chiazaad en cacaonibs koop ik eens in de zoveel tijd in de aanbieding bij Holland & Barrett.

Lunch

Als ik thuis lunch, eet ik meestal soja yoghurt met granola (koop ik ook eens in de zoveel tijd), chiazaad, cacaonibs en druiven. Als ik even zin heb in iets anders, bak ik eiwitrijke pannenkoeken met de vegan pannenkoekenmix van Body & Fit.

Avond

s’Avonds eet ik zilvervliesrijst of volkoren pasta met groenten en een sausje. Ik gebruik minimaal 3 soorten groenten, bijvoorbeeld broccoli met linzen en kikkererwten. De saus verschilt. Als ik weinig tijd / zin heb om te koken gebruik ik wat chili- of sojasaus. Maar verse sauzen vind ik eigenlijk het lekkerst! Ik gebruik hier vaak wat olijfolie, vegan mayonaise (Remia mayolijn), een teentje knoflook en wat ongezoete sojamelk. Soms voeg ik hier nog wat verse spinazie of -basilicum aan toe en pureer ik dit met een staafmixer tot een romige saus. Sausjes geven je de mogelijkheid om je eten elke dag weer een andere smaak te geven. Knoflook voegt ook enorm veel smaak toe aan je eten! Ik gebruik dit vrijwel altijd in mijn avondgerechten.

Drinken

Ik drink thuis altijd water, Detoxthee van Jacob Hooy of verse gemberthee.

Maandelijkse boodschappen

Zoals je hebt kunnen lezen zijn er dus een aantal dingen die ik eens in de maand of twee maanden koop. Omdat het voornamelijk houdbare producten zijn kan je ze dus lang bewaren en hoef je hier niet over na te denken wanneer je je wekelijkse boodschappen haalt.

  • Chilisaus
  • Lijnzaad
  • Chiazaad
  • Geraspte kokos
  • Quinoa
  • Granola
  • Vegan eiwitpoeder
  • Pindakaas
  • Amandelboter
  • Knoflook
  • Remia Mayolijn

Meer Inspiratie nodig? Neem dan een kijkje op mijn Instagram!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.